Styrker satsingen på influencere

Bonnier Media henter inn Susanne Kjellhov som ny Head of Influencer

Bonnier Media som representerer noen av Norges største influencere, fortsetter å satse og henter inn Susanne Kjellhov som ny Head of Influencer.

Hun kommer fra stillingen som kampanjeleder for Egmont Publishings influencerbyrå PEOPLE, og var før dette med på å bygge opp influencer-satsingen ”De Nye”. Kjellhov har tidligere bakgrunn som medierådgiver og sponsoratansvarlig i MTG TV.

– Jeg ble tiltrukket denne rollen på grunn av Bonniers attraktive merkevarer og jeg ser et stort potensial i å videreutvikle profiler enda tettere opp mot merkevarene. Ikke bare er jeg fan av influencerene Bonnier har i stallen i dag, men vi skal også knytte til oss flere som matcher målgruppene til Bonniers merkevarer og skape nye forretningsmodeller med både online og offline aktiviteter, sier Susanne Kjellhov. Bonnier Media har valgt å prioritere influencere innen mote, skjønnhet og livsstil, og representerer allerede noen av landets største, som Eirin Kristiansen, Anniken Jørgensen, Annette Haga, Cornelia Grimsmo og Det Søte Liv. I tillegg har selskapet inngått en avtale med sin første mannlige influencer, Anders Gran, og har nylig signert avtale med Maren Platou og Sunniva Hartgen under merkevaren costume.no.

– Costume er allerede etablert som Norges sterkeste merkevare innen motesegmentet. Denne posisjonen ønsker jeg å bygge videre på ved å skape et influencer-miljø som gjenspeiler Costumes verdier. Vi skal danne Norges største 360-graders moteunivers med sterke, kredible
influencere og annonsører.

– Mitt hovedfokus er at vi skal levere relevant kommersielt innhold tilpasset ulike plattformer. Det er også naturlig at jeg tar med meg inn et enda sterkere fokus på videoproduksjon, sier Kjellhov.

– Jeg tar også en aktiv rolle når det kommer til temaer som korrekt kommersiell merking og etiske retningslinjer som vi som bloggnettverk sammen med våre influencere skal forholde oss til, og vil jobbe videre for å profesjonalisere dette leddet.

– Vi har en sterk posisjon innen influencer marketing, og representerer noen av landets største influencere, og er veldig glade for å få Susanne med på laget slik at vi vokse ytterligere og skape nye spennende konsepter for våre merkevarer og kunder, sier digital salgssjef i Bonnier Media, Stian Johansen.

– Jeg er utrolig stolt over det vi har fått til hos Egmont og jeg ser frem til å følge de flinke folka i People i tiden fremover. Men nå gleder jeg meg vilt til å ta fatt på nye arbeidsoppgaver hos Bonnier!

Kjellhov starter våren 2018.

For ytterligere kommentarer, kontakt Susanne Kjellhov på mob: 907 11 149 eller Stian Johansen på 996 21 686.