Bonnier Media starter content marketing-byrå

Det nye byrået som får navnet Kontent, lanseres 1. september og skal produsere innhold og design innenfor områdene mote, interiør og livsstil.

– Vi samler all kompetanse og krefter på tvers og bygger opp et nytt byrå med utgangspunktet i våre merkevarer. Dette er i tråd med selskapets strategi, hvor vi skal etablerer nye områder som er tilstøtende våre medier. Markedet er voksende og Kontent blir Bonnier Medias spydspiss i markedet mot innholdsmarkedsføring og Native produksjon, sier adm. direktør Trond Juliussen i Bonnier Media.

Bonnier Media har de siste 20 årene vært en ledende produsent av innhold innen attraktive nisjer, og gir blant annet gir ut magasinene Costume, Bo Bedre, Tara og BoligPluss. Selskapet har i tillegg åtte nettsteder, og samarbeider med noen av Norges største influencere. Bonnier Media er kjent for å ha høy redaksjonell kvalitet og visuell design på sine merkevarer og produkter, og har de siste årene også etablert seg innen kommersiell innholdsproduksjon (native) i egne kanaler. Nå vil selskapet satse videre på innholdsmarkedsføring i eksterne kanaler.

• Bonnier Media er allerede ledende innen områdene mote, skjønnhet, livsstil og interiør med en rekke sterke merkevarer og tilhørende influencere. Vi besitter en unik kompetanse på innholdsproduksjon og brukeratferd. Dette vil vi nå bruke for å lage det beste og mest engasjerende innholdet for annonsører og andre kunder, avslutter Juliussen i Bonnier Media.

Det er nåværende digital salgssjef i Bonnier Media, Stian Johansen som har fått oppdraget med å etablere og lede det nye byrået. Johansen har jobbet 10 år i selskapet, og har lang fartstid med salg, teknologi og digital distribusjon.

• Dette er en veldig spennende satsing, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på denne jobben, sier påtroppende Head of Agency, Stian Johansen.

Målet er å bli et fullservice-byrå som utfører hele produksjon- og distribusjonsprosessen.

• Med vårt utgangspunkt med ledende merkevarer, kompetanse på innhold og design, samarbeid med influencerene og masse av data og brukerinnsikt, vil vi kunne tilby målrettet kommunikasjon i kombinasjon med kreativitet og historiefortelling i effektive kanaler. Vi skal bli best i Norge innen vårt felt og i våre segmenter, sier han.

Byrået vil telle fem ansatte fra dag én.

For ytterligere kommentarer eller informasjon, ta kontakt med Trond Juliussen på [email protected] eller Stian Johansen på [email protected]