Lesertall 2013

Bonnier kaprer kvinnene!

Med fantastisk vekst for både Costume og Stella og en økning totalt sett for både herre- og kvinnetitlene, er Bonnier Media meget tilfredse med de ferske lesertallene.


Den nye ”valutaen” GEP ble introdusert for ett år siden, og er en sammenstilling av antallet lesere, antallet ganger en utgave leses og hvor stor andel av magasinet som leses. Her har Costume hatt en økning på hele 29,5 prosent til 316 000 og har dermed økt avstanden til hovedkonkurrenten Elle (233 000) betraktelig.

- Vi gjorde en stor omlegging av Costume i februar/mars i år, der et av de overordnede målene var nettopp å øke lesernes bruk av tid på magasinet, og å sørge for at de stadig tok det frem, forteller sjefredaktør Vanessa Rudjord. - Vi har innført flere nye spalter, mer lesestoff og gitt magasinet et designmessig løft. Det er deilig å se at det har gitt et så markant resultat på kort tid!

Også Stella (+25,2 prosent) gjør det godt i det svært konkurranseutsatte kvinnesegmentet, og annonsedirektør Anne Kathrine Krøvel er glad for fremgangen i denne viktige målgruppen:
- Med vår nylanserte storsatsing på nett, Stylista.no, og denne flotte fremgangen på både Stella og Costume, er vi godt rustet for å gi mote-og skjønnhetsbransjen de aller beste medieflatene for å nå kvinner i målgruppen 18-35 år.

Bolig og interiør
I høst overtok Bonnier Media giganten innenfor boligsegmentet, Vi i Villa, fra Bonnier Publications International, og styrket dermed boligporteføljen sin vesentlig: Med en GEP på over 1,9 millioner er gratismagasinet uslåelig i dette segmentet. Og når BoligPluss og Bo Bedre begge er inne på topp 5-lista, er Bonnier svært slagkraftige i forhold til boliginteresserte lesere.

Menn og trening
Med hovedkonkurrenten Alfa ute på sidelinjen, kan også FHM notere en flott vekst blant gutta. En prosentvis økning på 16,7 gir en GEP på hele 482 000. Også forlagets magasin for dem som foretrekker de aller tøffeste treningsformene, Aktiv Trening, øker pent, og er nå på 143 000, en vekst på 10 prosent.


Kontaktperson:
Annonsedirektør, Anne Kathrine Krøvel, +47 934 00 404